December 25, 2010

Juldagen


Så kom tomtesattyget till slut! Bilen ovan är den bästa bild jag har sett på länge. Kan se den feta skäggprydda apan komma genom skorstenen med yxa i hand. Jag har ny respekt för tomten - folk har porträtterat honom som en mesig fan som bara ger och är rättvis. ICKE!! Tomten är en hård man som ser till att ta betalt under året, ofta vet vi inte om det. Men han såg till att ge mig lite gottis, och det uppskattar jag.

När man ser honom i det ljuset så går man inte på toaletten på julaftonsnatt. Icke. Man vill inte träffa en stressad tomte mitt i hans arbete. Han ska hinna svulla kakor, svepa mjölk, mumsa gröt OCH dela ut paket. Hela kvällen innan denna natten så har han tvingats vara trevlig mot små barn som skriker och drar honom i skägget. Fyfan. Det är ett under att han inte går loss med hagelbrakare på alla jävlar egentligen.

Automatkarbin - sjukt glad man kan bli av att få en knallpåk i julklapp. Kanske överdrivet, men det skiter jag i. Bor man där man kan äga en så är det klart att man ska ha ett assault rifle innan de blir förbjudna. Jag vet att det finns vänner till mig som tycker det är otroligt amerikaniserat av mig - men du, det skiter jag fullständigt i. När en sådan sate genomgår sin skilsmässa så ska jag bjussa honom till Vegas och tvinga honom att skjuta fullautomatiskt. Det är kathartiskt på så många plan..

Fick allt jag önskade mig, men ingen Jackie. Alltså jag skulle ge upp allt det ovanstående om bara tomten gett mig Jackie... och en Motörhead t-shirt, för det behövde jag verkligen. Men det var väl att gapa efter lite väl mycket kanske , hon firar väl med sina egna polare.. men varför skulle hon inte kunna skita i det ett enda år och hänga med mig. Jaja, det enda jag kan tänka är att tomtejäveln behöver lite planeringstid. Var jag inte ute i tillräckligt god tid? Ok, dagen är inte över ännu – kanske hon hon ringer från San Diego och vill ha skjuts. Den som lever får se.

Juldagen, amerikanskt julafton fast annorlunda. Jag ska på, vad som aftonbladet hade kallat, spritfest ikväll.. nja, kväll och kväll det börjar klockan 2. Det kommer att bli blött, det kommer att bli hårt. Men det ska bli intressant. Fast jag måste klämma in en näringslivsbesök idag. Det måste ske. Jag återkommer.

Grov Jul fattlappar, och jag hoppas att tomten kom till er och skrämde era små barn!

4 comments:

jokke said...

Ingen jävla grov jul på dig, din banan. Däremot önskar jag dig en riktigt god jul. Du verkar dock har ordnat en bra sådan för dig, och det tycker jag om.

Selassie said...

Dig Jokke, onskar jag en mycket God Jul med din lilla familj. Du verkar ha ordnat det for dig och med det onskar jag dig allt gott. Jag tackar for julklappen, och snart komer ett mail angaende MC-detaljer och tank.

Men huruvida min egen jul tar vagen sa maste jag saga att det ar en succe. Att inte aktivt undvika det, bara att lata det komma och ga.. och ikvall, kommer stora jugroggen fram. Detta aret uppfyllde sitt syfte - att bli den basta julen pa det senaste halvdecenniumet. Trevligt!

Cheers!

Hanneles jul-paradis said...

du har träffat fel tomte

elinn said...

jaså där ser man, påminner jag dig om något?

god jul