December 16, 2010

Sextonde December


Som Skåning med medfött danskhat, så gör det ont att erkänna att uppfinningen ovan är både god och otroligt dansk. Nu menar kanske någon tattare att det är 30 flarror i en dansk back... jaja, nu ska herr duktig vara god och hålla käft. För danskt är det, och väldigt avundsjuk är jag att min kalender inte är sådan. Nästa år, då jävlar.

Julen står för dörren och det är bara tragiskt... i helgen ska jga testa julgroggar. Jag återkommer med utvärderingar. Vilken jävla skittorsdag. Vi hade jullunch på jobbet, det var trevligt... mycket god mexikanskt mat. Kontorsnarren tog med sig sig fru och sin ettåring. Tjena och tack så mycket för att hela tillställningen ackompanjeras av gallskrik från ungen.. givetvis, ignorerar föräldrarna detta.... märk väl att ingen annan tog med folk utifrån... det är en lunch, på jobbet... men denna sate skulle ta med sin gravida fru med en skrikande unge. Tack för det. TACK. SOM. FAN. Så nu har jag maxat blodsocker kombinerat med adrenalin... farlig kombination.

Jag har konkurrens... jodå , det är inte bara jag som bloggar om jul. Fast ska jag vara ärlig så ser de andras likadana ut. Det handlar om att hur deras jul går, hur mycket de har/inte har köpt och vad som de sysslar med. Ganska mycket som min egentligen. En del handlar om hur besatta de är av jul, och hur de har en egen sagovärld inuti sitt huvud dit de går när världen är för stygger. Dessa ska ju förfan medicineras. En del verkar inte vilja ha några läsare.. det ser man pa inläggstitlarna.

Ex.
http://minvitajul.blogspot.com/2010/10/mitt-basta-ullaredfynd.html

Mitt bästa ullaredsfynd. Det är tydligt att stigmat med Ullared försvann när den där tattiga dokusåpan kom till. Fast det var en bra serie för människor att se att andra människor är mer patetiska än vad de själva är. Det gör ju ont i själen att se att folk tillbringar en vecka i Ullared. Nyttigt! Fyfan.

Det är bara att lägga ner. Så läs något annat... läs om det bästa ullredsfyndet, fattlappar.

3 comments:

Madelene nylander said...

Tusen tack, va glad jag blir! Just nu är jag i Sverige och hälsar på vänner och familj några månader.. Flyttade till Cypern för ca åtta månader sedan när företaget jag jobbade för flyttade dit, nu har jag bytt jobb och flyttar till en ny stan i Maj. Älskar värme och människorna som bor i Cypern :)

jokke said...

Jag har alltid undrat vem som läser sådana där bloggar om Ullaredsfynd. Nu vet jag...

Selassie said...

Vad ska jag saga Jokke? Jag ar en observator i min samtid. Jag ser det andra ser, jag bara domer blixtsnabbt.. det ar bara olagligt att exekvera mina domslut.

Men nog anser jag att man borde flagga folk som knallar in pa Gekas eller vad det heter..