December 14, 2010

Fjortonde December


Det är ett tvång det här med julen. Siffran av folk som undviker julen har sjunkit från 22% till 6% på 4 år. Det bror på att det har blivit tightare i sin allmänhet, då blir folk mer familjeorienterade samt att de blir lätt religiösa med. Det är viktigt med familj.. iallafall när det är hårt. Folk vänder kappan efter vinden, fyfan vilka fattlappar. Jag ska inte säga att jag undviker julen, men nu råkar jag vara långt borta från alla jag känner.. och nästan alla som jag lärt känna där jag är - ja, de far hem till sina familjer som är utomsocknes, och det gör de alla rätt i. Jag behöver inte stoppa huvudet i sanden för att överleva denna julen... tvärtom, jag ska ju fan fira jul. Jag ska fira extra hårt då antalet deltagare är så få... och det som är bra med att vara ensam, är ett det räcker med enkel majoritet för att man ska kunna skippa något som man anser vara tattigt. Som julstrumpa, eller tomte, eller gran..

Istället kan man ju gå och göra något som man annars inte skulle göra. Som att kolla in statistiken på antalet människor ute på barerna och/eller strippklubbarna och humoret på dessa patroner. (Försvenskning av Engelskans ‘patron', som i detta fallet är näringlivsnyttjare.) Det ska bli intressant att utvärdera dessa fattlappar som bitit i det sura äpplet och vågar visa sitt tryne på en sådan plats.

Jag skall försöka hålla ordning på det har ensamseglande flaggskeppet, och jag skall göra det med god min också. Lite svårt när det är så mycket som irriterar... mer här i Amerika än i Sverige. Men det ska gå, och jag fortsätter att blanda.. eggnog och glögg, kalkon och skinka, falsk lycka och sann ångest.

Amerika är ett jävla land. Det räcker så. Men om man måste utveckla, så är det för mycket av allt.. till den gräns att folk tycker att det här med roligheter (skilj nu detta från riktig humor - detta är alltså humorn vad Torsten Flinck var för dramaten) är något så intressant att det skall överdrivas i hopp om att det i slutändan ska bli roligt igen. Det blir det inte. Fast avskyr man någon, så kan man alltid ge dem oanvändbara saker i julklapp och det skulle i sådant fall vara där som följande proddukter kommer in. Roligare blir det om människan inte kan äta grisprodukter utav religiösa, moraliska eller andra skäl.

 Man Bait - Maple Bacon Lollipops från baconfreak.com - köttklubba någon?



Annars kan man ta till andra jävla dumma produkter, såsom bacontvål... eller ett baconljus... eller baconsmaksatt tandtråd. Detta är ju mer fejkmaskulint än Grabbarna på Fagerhult för helvete. Och dumt. Dumt är det med! Men jag uppskattar hur någon tjänar pengar på andras dumhet. Hur kan man inte uppskatta det. Alla dessa vansinniga produkter ska man givetvis inte köpa... om det nu inte är så att ens lillasyster hänger med en jävla veganfältbiolog - genast blir detta en ypperlig present för honom att öppna.. samtidigt som du luftar hans cykel så han tvingas att gå hem i vintermörkret.

 

2 comments:

Hanneles bokparadis said...

många köttätare som också cyklar

Selassie said...

Korrekt, men en klassisk veganfältbiologajävel cyklar ju garanterat och har ful mössa och lovikavantar. Dessutom lyssnar han på tattig musik.

Visst är det en stereotyp, men det är en fungerande stereotyp.