December 24, 2010

Julafton

Merry XM-ASS!

Så var dagen här, och jag gjorde mitt bästa för att undvika det.. men som vanligt så sabbade jag det med. Men jag försökte hårt iallafall. När jag vaknade med huvudvärk insåg jag att hela dagen skulle bli ett projekt. Direkt börjde frukosten med juliga carne asada tacos. Ahh, får en att må så gott. Sedan var det dags för en löptur då jag vet att det förmodligen inte kommer att bli tränat resten av helgen.. men jag ska försöka klämma in ett gymbesök på juldagen.

Sedan var det bestämt att jag skulle nyttja näringslivet, och det kan fortfarande bli så.. men det får bli sent. Först blev jag bjuden på julmiddag. Jag har undvikit det ända fram till julafton, och då kommer en inbjudan. Fan fan fan. Men jag ska vara trevlig, iförd Bah-Humbug tshirt skall jag dyka upp. Gratismat, min akilleshäl. Sedan gratisgrogg med underhållande spel som jag kommer att ta på för stort allvar.. sen, kan det bära iväg till klubben. Vi ska se. Det ska bli intressant.

Jag som hade planerat att käka mexikanskt hela helgen igenom. Det gick åt helvete, kronisk otur som jag har. Fast sover jag i en säng inatt, så har jag redan slagit förra årets totalmisär. Och det är inatt som tomteaset kravlar likt en överviktig cat burglar omkring och äntrar hus från ovanifrån. Jag hart sagt det förr, och säger det igen.. farlig syssla i en beväpnad nation.

Notis till Tomten.
Slå inte in Jackie. Hon har ett jävla humör, så behandla varsamt.

Oh, btw har ni sett hur facebook har fullkomligt exploderat i en massa julhälsningar. Herregud, alla ska göra det. Alla. Kunde de inte bara gjort en Grov Jul knapp som alla kunde klickat på.. nejnej.. nejnejnej, då är det inte personligt.. som det är annars, över nätet, på ett litet socialcommunity. Tjena. Hej.
Grov Jul fattlappar!

Annan sorts Xm-ass..

3 comments:

jokke said...

Men, du är ju svensk, så varför har du inte haft julklappsöppning? Du ska väl inte ha det den tjugofemte?? Ordningsfråga!

Selassie said...

Jo, det ska jag saga dig Jokke... tomten ar i Sverige pa julafton, han kommer inte hit forrns pa natten. Det har nagot med tidszoner att gora, jag kan inte sa mycket om tag...

Men din klapp oppnade jag och uppskattade mycket. Det ska du veta. Detaljer kommer i mail, och jag ska aven maila dig om jag finner felaktigheter... jag kan med om hardrock an om tag!

Piotr à Paris said...

Kan lätt förstâ din förtvivlan när till och med dina kollegor pâ NORAD inte kan hâlla utrustningen i styr utan kör en koll i realtid pâ CatBurglern a.k.a Tomten Norad Santatracker.

För att se julhälse-eländet pâ Fejjan kräver ju att man gâr dit.
Det finns anledningar till att jag inte hänger där dagligen.

Läste nâgonstans att du ska prova att med vilje ändra ditt födelsedagsdatum pâ fejjan och sen defrienda alla som grattar dig pâ fel dag...
Det känns som ett ett bra sätt att styra upp fejjan lite.
Man ska lixom förtjäna vänskapen.

(Fast nu vet ju du och jag att just exemplet med att komma ihâg fôdelsedagsdatum är ett dâligt sâdant. Riktiga män kommer bara ihâg varandras födelsedagar om de förvarnas och med fördel bjuds in
pa nâgot att dricka och äta.)