December 7, 2010

Sjunde December

Även om jag kommer att sitta ensam på julen så kommer det att bli julklappar. Jajemän, några kommer jag att få av människor som ger mig dem utav samvete att jag kommer att sitta ensam, några köper jag själv.

Frågan är huruvida Jackie anses som en hård eller en mjuk klapp. Jag menar hon är en hård tjej, så hård klapp. Men sedan har man ju sett bilder, så mjuk klapp. Det är svårt. Hade Jackie själv fått välja, och det får hon ju inte... så hade hon nog själv sagt hård klapp. Jag bestämmer mig för att räkna henne som en hård klapp trots allt - det är ju de man gillar bäst, hands down.

Så, låt mig recensera lite av de lättillgängliga klapptips som internet så frikostigt bjussar på.

Toilet Golf
- Golf, strax över ostbågar och strax under rökheroin på listan över beroendeframkallande saker.

Min tolkning: Bonnläppshumor ala Stefan och Krister. Det är så underligt hur golfen blev så folklig att Bonna-Bengt och Kniva-Pär tycker att det är en fantastiskt tidsfördriv. Men sådana häringa "roliga" golfprylar undanbeder jag å det allvarligaste även folk som jag ogillar. Finner man sigsjälv att putta medan man bygger en nalle på porslinsaltaret, då är det ju bara att gå ner i källaren och nyttja snaran omedelbums.

Beer Bottle Opener Ring

- Att bära en ring som kan öppna öl är den finaste kärleksförklaring som finns mellan en människa och hans öl.

Min tolkning: Oh, så fiffigt... Den kvinna som ger detta åt sin man, borde örfilas medelst ring för att sedan lämnas oförståendes på självaste dopparedagen. Ännu en gång en sådan här "rolig" present ala Teknikmagazinet. Är det här vi som samhälle, och kultur har landat? Verkligen? Herregud!

Piet Hein Super Egg
- The superegg is a sculpture, a game and an amulet. It is a spacious elaboration of the superellipse®. It is able to stand upright on both ends - without cheating

Min tolkning: Detta är en pryl som jag rekommenderar, för efter att du tröttnat på presenten.. typ, redan innan inslagspappret nått golvet så kan du sparka upp detta superegg rakt upp i sheriffen på den sate som stod som avsändare. Skulle detta namn vara "Tomten" så får du väga vad du fått hittills, inga spekulationer på vad de oöppnade presenterna kan innehålla.

Rubiks Kub

- Rubiks Kub var som mest populär 1980-1982, men kommer nu starkt igen så det är bara att plocka fram din gamla kub och ta upp kampen på nytt. För dig som har tappat bort eller slängt den i ren frustration återstår endast att köpa en ny!
Min tolkning: Fan vad fiffigt. Vi kan sluta uppfinna mer saker nu, tydligen har vi fyllt kvoten för nyheter och nu ar det bara att damma av de gamla goa leksakerna och re-gifta dem. Det finns en anledning att man tröttnade på kubfanskapet och lynchade den gamle Ernö Rubik.

Vuvuzela
- Detta enkla plaströr med rötter i Sydafrika* har av Sportbladet kallats ”helvetestutan”, av ESPN för ”Satans instrument” men vi här på CoolStuff kallar den ”en helskön tuta”.

Min tolkning: Detta är en bra present, för det undanröjer alla tvivel angående hur mycket den som gav dig denna hatar dig. Svaret är mycket. Svaret är att de hoppas att tutan kommer att leda dig i fördärvet när män som är större än vad du är, och har fullt funktionerande hörsel kommer att köra upp denna konformade irritationsmedel så långt in i en valfri kroppskanal eller hålighet tills inget av den färgglada plasten längre synes. I purgatorium kommer jag förmodligen hamna bredvid en hörselskadad sate beväpnad med just en Vuvuzela.

Armani – V-Neck Armani Tee Pink

-T-shirt från Armani med logga på vänster bröst. Skön stretch cotton för bästa passform.
Produkten finns hos Stayhard.se

Min tolkning: Man måste ha ett känsligt ego om man ska knalla runt i en rosa Armani t-shirt. Som om Armani ar kand för sina tshirts lixom, som dessutom kostar mindre än en hel del av mina konsert t-shirts. Men det är klart, det ska ju se ut som om man lagt en hel förmögenhet på varje pinal.. manligt värre. Och inte bättre blir det då den kan inhandlas på en sida som heter stayhard.se - fyfan, kolla in denna sidan, och säg mig hur hård modellsnorjärsen i värsta Neo-posen är? Ska man ha en webbsite som heter stayhard, så ska Lemmy Kilmister vara modell.

Årets Julklapp 2010 – En läsplatta.

Min tolkning: Funktionen gillar jag, så att man kan läsa böcker på sin iPad. Det uppskattas. Men om det bara substitionerar en bok, så är det fattigt och tattigt. Samt namnet "läsplatta" utgör ju något så inåt helvete. Extremt osexigt.


Nej, jag behöver inte sådan skit som jag listat här. Fast jag skulle behova en ny motörhead tshirt. Faktiskt. Och en automatkarbin. Och en paradisask. Och Jackie! 4 hårda klappar är allt jag begär. Ja, en motörhead tshirt är fan hård!

2 comments:

Fredrik said...

Denna blogg är den enda adventskalender jag behöver vännen. Du är min betlehemsstjärna i österland, fast i väst då.

jokke said...

Eller öster, om man lyfter blicken lite...